Vi e Bajen, vi e från Södermalm!!

I morgon smäller det..årets premiär på Söderstadion..jag är där...först slita (jo tjena..) på jobbet en (nästan) hel dag..lite innebandy..hem fort som fan ta på sig Bajen-tröjan och sedan haka på tåget vid Skanstull..nej inte tuben...det långa manstarka, grönvita supportertåget som marscherar från Medis, nedför Götgatan, över bron och slutligen når målet..Söderstadion..

Jag gick ifjol också..det var mäktigt..fast det var nog varmare ifjol än vad det blir imorgon...slipper iaf stå på Östra..imorgon har jag sittplats på Norra..bredvid mig på ena sidan sitter chefen..på den andra sidan en helt okänd person som förhoppningsvis hyser samma varma känslor för Bajen som jag...

När sedan "Just idag är jag stark" ljuder i högtalarna och hela Söderstadion står upp med halsdukarna uppsträckta ovanför skallarna kommer åtminstone jag ha gåshud över hela kroppen...och aldrig vilja flytta från Söder...

Därefter följer 90 minuters helvete där jag ena minuten kallar Jeff för pappskalle, nästa hyllar jag honom för hans briljans..emellan det hinner jag kalla domaren både det ena och det andra..hota honom med allsköns vidrigheter...hota hela samhället han kommer ifrån och må så dåligt att jag filar på en säljannons för lägenheten eftersom jag aldrig mer kommer sätta min fot på det jädra skitstället..i pausen försöker jag lugna mig genom att läsa programbladet...

Efter de nittio minutrarna har gått hoppas jag att jag kan gå över bron igen och analysera segern med min chef...fast det lär väl bli mest muttranden som vanligt...

Premiären är speciell..första jag såg var år 2000 mot Giffarna..veckan innan hade varit varm och skön, så jag lämnade vinterjackan kvar i Malung (hade ingen riktig bostad än)..needless to say..vädret slog om och jag frös hela matchen..som om det inte var nog så vann Giffarna...med 1-0

Ifjol stod jag och frös på Östra och såg tråk-Kalmar sno en poäng i en av otaliga 0-0 matcher jag fick se...

I år förväntar jag mig mål iaf...

Är redan nervös..spelar just nu min cd med Bajenlåtar..den jag bränt själv...har tagit favoritlåtar från alla andra skivor jag köpt och mixat ihop det..fick idén då Sele fyllde år..tänkte överraska honom..börjar med 45 sekunders sång från Klacken sedan kommer "Just idag är jag stark"..drömmen är att någon gång gifta sig och dansa bröllopsvalsen till den låten...

Imorgon kommer jag att skaka...kommer surfa in på alla Bajensidor jag kan hitta..läsa, ladda..fan...va skönt om man inte hade haft det här sportintresset...å andra sidan..hur fattigt skulle inte livet vara då??

Hoppas ni är där..om inte annat för att studera hur en annars (relativt) lugn och vältalig man (det börjar bli tjatigt nu..) förvandlas till en rasande furie som vill skövla och våldta...för att efter 90 minuter antingen vara sanslöst lycklig och dansa gatan fram...eller så miserabelt olycklig att det känns som en okej idé att hoppa från bron på vägen hem...

"Nu tänder vi stjärnan på Söder
Den lyser i grönt och i vitt
Den flammar för systrar och bröder
Och laget som är ditt och mitt"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Alfio

Heja heja Djurgården. Djurgården! Djurgården!

2006-04-04 @ 09:19:09
Postat av: Jerk

Egentligen förtjänar den kommentaren inte ens en kommentar, men...det bevisar det jag alltid trott att mina läsare är lägre stående varelser som inte vet bättre...synd jag hade gärna sett att denna blogg hade varit för de intellektuella...

Postat av: Yvonne

"mina läsare är lägre stående varelser som inte vet bättre"... kan du utveckla? :o)

2006-04-04 @ 22:44:49
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Jerk

Det finns ju alltid undantag, men gårdare är i regel liite mindre människor än oss andra...

2006-04-04 @ 23:16:28
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Andreas

Heej!
Kan inte du adda mig på msn och skicka massa bajen låtar till mig ? :D
snälla?
([email protected])
/adde

2007-09-03 @ 22:19:17
Postat av: jonna

heja bajen

2007-10-08 @ 21:32:35
Postat av: DrHans

Adde!
Du hittar ett gäng Bajenlåtar på http://thomaspichler.se

2013-04-20 @ 12:46:26
URL: http://drhansstudio.com
Postat av: DrHans

Adde!
Du hittar ett gäng Bajenlåtar på http://thomaspichler.se

2013-04-20 @ 12:47:35
URL: http://drhansstudio.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback