Semester-06 dag 7

Klart det skulle komma..är inte så överraskad egentligen...men trodde inte det skulle ske denna gång...

Fast efter lite drygt en vecka häruppe vill jag inte längre åka hem till sthlm...nu är jag åter tillfreds med det långsamma livet och att inte kunna gå ut i mitt kvarter för lite skräpmat...

Nu är det väl skitsamma..på fredag vänder jag åter hem igen...till sthlm...till lättklädda tjejer...till pizzerian runt hörnet och till Söderstadion...dotra följer med...börjar få bort lite av hennes hemska skånska mixad med dalmål..hon är på väg tillbaks nu...fast nästan gång jag träffar henne kommer hon prata skånska igen...

Innan jag åker hem har vi dotras födelsedag imorgon...undrar om det är tredje eller fjärde året på raken som hon firar den hos mig nu...stackarn får ju aldrig ett riktigt kalas...

Någonting som stör mig och som jag måste fixa när jag kommer ner igen är iaf datormusen...mottagaren är helt död...eller om det är musen...den for trots allt in i väggen...lite oturligt..var ju inte alls meningen..inte alls...hrm...kanske ärvt fars humör trots allt???

En sak som oroar mig lite är att dotra inte lärt sig läsa än...jag vet...det är något de ska lära sig i skolan...men ändå...jag kunde ju....så hon har ärvt utseendet från sin far och hjärnan från hennes mor?..hmm...nåja..utseendet..kanske inte ändå...hon är ju söt...det utesluter iofs hennes mor också...hon pratar inte riktigt rent heller (nu tänker jag inte på skånskan i det här fallet..)...jaja...jag skyller på hennes mor...

Hennes vikt oroar lite också...men inte så mycket...i hennes ålder går det väl upp och ner och nu efter att hon varit hos hennes mormor och eftersom hennes farmor är närvarande här uppe..de senaste veckorna så har hon väl gått upp lite...lite godis gör väl inget...här ta den här megastora chipspåsen..typ..läsk hela tiden...

Iofs..det värsta med att ha dotra hos mig hela tiden är att jag fastnat i någon sorts hästserie på barnkanalen...varför?? Jag var bara tvungen att se hur det skulle gå för Storm..skulle hästen åter bli normal och börja lite på människor igen?? Sedan Reportergänget...den serien kommer jag ihåg från min ungdom..nu ser jag helt plötsligt att chefredaktören är Edinas dotter och att Gabrielle Anwar är med...wow...måste se mer...enda problemet är att jag blivit så gammal att den übercoole Spike inte längre känns så himla cool, mest storkäftad...

Nåja, friidrotts-EM har börjat...jag har givetvis suttit klistrad framför tvn...och kommer att göra så..det positiva med det är att dotra måste hitta på något annat att göra eftersom hon inte får titta på Barnkanalen 7 timmar i sträck längre...jag ska ju titta på tv...

Åh såklart att jag gjorde en rejäl planeringsmiss...på fredag springer Sanna Kallur 100m häck...och jag sitter på tåget...megamiss av da Jerk...

Fick iaf se Nadja Petersen...mm...hade hon varit lika snabb som hon är vacker hade hon vunnit...hrm..dags för en kylande dusch innan eftermiddagssändningarna börjar...

Tune in..eller inte...

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Men? Har du någonsin synkat med en mus?
Du ser! Jag har ALLTID nåt snällt på lager! :o)

Postat av: Yvonne

Fördelen är väl att du kan köpa en ny datamus... men iofs.. så är det väl inte heller nåt du dragit dig för... :o)

2006-08-09 @ 21:27:43
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Jodå, du tycker jag är snäll. Innerst inne.

2006-08-09 @ 21:28:01
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Jerk

..du är för söt gumman (lite lagom nedlåtande, så pass att du tror att jag minsann är en liten kvinnoförtryckare ändå) :)

2006-08-10 @ 22:54:29
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback