Full för kärlekens skull..

Imorgon ska jag bli full för kärlekens skull..

Nu rullar tårar nerför kinden
När jag kör ut genom Södertörn
Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull..

Jag knarkar Eldkvarns kommande singel på Myspace just nu...jag blir kär bara av låttiteln...

Åh vi dricker för kärlekens skull
Vi är fulla för kärlekens skull...


Jag går ut naken mitt i natten
Jag är en ö och du är vatten


Jag måste köpa skivor igen nu..så jag inte står där när Eldkvarns nya släpps och ligger 10 skivor efter..och måste välja..jag är redan efter..Lily Allen har jag inte köpt än (jag vet, vi snackar halvår här..)..inte Weeping Willows heller..eller Säkert...inte ens Timbuktu...fan...sen har jag alla Monster-skivor jag vill ha...

Fast just nu vill jag bara bli full för kärlekens skull...jag vill dricka öl och skratta..ta ett glas vin och kika under lugg...knarka Gin och tonic och sjunga falskt..få en Minttu med Oboy och reta gallerungen..

Mest av allt vill jag bli full för kärlekens skull..jag vill känna paniken komma krypande..jag vill undra vad fan jag ska säga..känna hur käken låser sig..hur jag i brist på självförtroende häver i mig drink på drink tills jag vågar stå utanför hennes fönster och skråla...gå hem med gråten i halsen och krama kudden till sömns..jag behöver passion..ingen mer tråkig rutin (det ska fan till att vara ett administrativt underbarn)...

Är det han som står där med full koll på när vi måste gå för att hinna med tuben eller han som har kolla på hur mycket pengar det finns på kontot som får tjejen? Nej, det är den charmige strulputten som ständigt är pank, men alltid har ett leende till övers..han som ser ut som han sovit i rabatterna (vilket han antagligen gjort eftersom han tappat bort nycklarna..), men ändå får håret till ett charmigt rufs, när en annan bara ser ut som UNA-bombaren om jag inte blött hela håret och "kammat" till det..

Bara att gå till valfritt säljkontor..vilka tjänar pengar? Är det underhuggarna som gör allt tråkigt rutinarbete, som håller säljpacket i styr som tjänar pengar? Nej, det är säljarna som säger hejdå 3 ggr i slutet av dagen för att de alltid glömt något..nycklarna, plånboken eller vart de bor..

Så nu behöver jag passionen extra mycket..jag har varit duktig och inte rört alkohol sen julfesten i slutet av januari..som tack har jag gått ner hela 3 kg (sluta ät en dag och gör samma sak liksom..)..

Nu behöver jag vakna upp med ångest för vad jag sagt i berusningens underbara tillstånd..sagt till någon från det vackra folket..helst skulle jag vakna upp med en av dem, men vi får vara lite realistiska..det får räcka med en olycklig kärlek till dem..bara jag får känna igen...känna när jag vaknar på söndag med betongskalle och efter besök från dieselmannen...känna att jag varit full för kärlekens skull...

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Har du också en Myspace? Ge mig adressen så jag kan fortsätta tracka dig där min vän :oD

Postat av: Jerk

Nja..jag har ju ingen sån..det är på Eldkvarns sida jag sitter och knarkar musik.. :)

2007-03-11 @ 23:14:09
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback