Dagens tema: gnäll..

Vet att S älskar att läsa när jag gnäller..så jag fortsätter på den inslagna vägen från mitt gnällinlägg i förmiddags...

Eftersom allt tog längre tid än jag hade tänkt (nähä, tidsoptimist, på ditt företag? Tänka sig..)..hann jag inte börja med mastodontarbetet jag har i tid...som ska skickas till HK i Schweiz imorgon...det är lite drygt 8000 artiklar som ska hamna i nya artikelgrupper..så jag har en lagom stor excelfil att leka med just nu...borde hunnit med 1000-2000 artiklar ikväll iaf...kan bli tufft att hinna med allt imorgon..har ju tagit de lätta än så länge..de som jag vet vad de ska ha för artikelgrupp knappt utan att tänka...

Alltså, förut så hade vi artikelgrupper med tre tecken..de nya har 6 tecken och i vårt affärssystem finns det ca 17000 artiklar..9000 av dem finns i Schweiz affärssystem också, så de har fixat dem iaf...var bara 8000 kvar åt mig då..och normalt sett borde det inte vara något större problem..bara att klicka och dra..men nu vill nötterna att utgångna artiklar och sådana vi aldrig sålt ska ha vissa artikelgrupper, men eftersom vi byter affärssystem 2009 så kommer inte de artiklarna att föras över till det nya systemet då (eller som det stod i mailet "probably will not")..så jag får tänka mig för lite..vilka artiklar vill jag ha koll på att vi har offererat någon gång..hur mycket historik vill vi ha??

Och vem får bestämma allt sånt? Tydligen jag..rådfrågar chefen lite, men jag kör i stort sett mitt eget race..vilket innebär att när jag ändrat på 7000 artiklar kommer jag komma på mig själv med att jag borde göra på ett annat sätt..eller så kommer någon högre gubbe in och ställer till det..

Ja, jag vet..ni är avundsjuka..alla vill ha mitt jobb..alla vill sitta och klicka i en excelfil när övriga jobbuppgifter samlas på hög...

You can have it of you want to..

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Nej det låter drygt.. jag är ju fri för transfer (enl mig) men får nog leta vidare ;)

Postat av: Sohlberg

haha jo men självklart handlar det om dig =)

2007-11-08 @ 00:22:29
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Sohlberg

haha jo men självklart handlar det om dig =)

2007-11-08 @ 00:22:48
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Jerk

BB: Va fan, bara lite? där i augusti när årsförfrågningarna ska in första gången brukar jag alltid få pizza..

2007-11-08 @ 09:40:23
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback