Hur tänkte jag när jag trodde att pengarna skulle räcka??

Tyckte det var lämpligt att se mitt första avsnitt av House igår kväll..yup..det som slutade strax efter ett på natten..väldigt lämpligt...lyckligtvis gjorde det att min redan onaturliga dygnsrytm fuckades upp ännu mer och jag slocknade någon gång runt tre på morgonen..

Trots det lyckades jag kliva upp kl.7..för att släpa mig till soffan och titta/sova på nyhetsmorgon...tog mig inte upp efter sporten som det var tänkt..den här gången heller..först när jag sett på recensionen av Simpson-spelet tog jag mig upp..

Jag borde nog struntat i det...

Kommer in på jobbet..plockar ur diskmaskinen eftersom ingen annan av nötterna gjort det..då kommer en innesäljare..den här ordern har inte gått ner till Schweiz..hur ska jag göra nu? muttermutter..den där skulle väl gått nu? Vi gör den här..om ett par veckor eftersom det saknas komponenter..

Sätter mig ner med den varma oboyen och morgonmackan..slår igång outlook..första mailet "Vi fick den första delleveransen, men har inte fått resten av kablarna, nu står vi utan..när får vi resten?"..suck..det artar sig bra detta..

Killen hos oss som tillverkar kablagen kommer in..frågar honom..ok..svarar kunden..vi skickar dem imorgon..

Sen blev det bakelse..jättebra..precis vad den här voluminösa kroppen betyder..blev iaf ett avbrott i jobbhetsen..

Nu ska jag ringa upp ett par kunder och fråga vad de egentligen menade med sina mail och sen försöka lotsa dem rätt...just nu hatar jag mitt liv..eller..mitt jobb menar jag egentligen, men..jobbet tar över livet..är nog dags för en råfylla..tyvärr blir det inget sånt till helgen..jag bokade flygbiljett åt dotra igår..så jag har knappt pengar till snus nu..än mindre mat..det blir till att leva som en vanlig Jerker den här månaden också..

En ljusglimt...jag vann 2 miljoner på Stryktipset i helgen..trodde dotras mor iaf..hon hade drömt det..jag är tydligen mer lyckosam i hennes drömmar än i mina..

Kommentarer
Postat av: Annika

Hoppas att de blir lite bättre snart, nästa vecka blir det ju Bandy och den fick vi ju lappar om på fotbollsmatchen så de blir lite billigare...
Allt ordnar sig nog, fokusera bara framåt du har ju saker att längta till, små ljusglimtar i vardagen.

Postat av: beerbelly

Låter onekligen körigt :/. Men det rä väl värt det att få träffa dottern. Du har ju älgkött att äta med så det ordnar sig väl?
För köra några ungdoms grejer med att ladda med några fulöl hemma innan du går ut så "sparar" du massor :)

2007-11-07 @ 18:18:53
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Annika: jo, det är väl inte så illa egentligen..kände lite för att gnälla bara :)
Bandyn ja..den var iofs bara billigare om man gick flera..har sparat lapparna iaf..
BB: Se ovan..det finns några öl om jag hade tänkt gå ut någon gång..men är i en lite nykter period just nu..över den här helgen iaf..sen får vi se..

2007-11-07 @ 22:38:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback