Gårdagen, en påminnelse om det nya Sverige...

Jag funderade en hel del igår kväll, innan jag återigen somnade på soffan, på varför det bara är på Söderstadion som matcherna blåses av och inte någon annanstans...då slog det mig som en blixt från klar himmel..det är solklart, varför är jag ens förvånad??

Det är så här det är att leva i det moderata Sverige..är det blått, så är det blått...det är bara en förlängning av försämringen i sjukförsäkringen, A-kassan och skattelättnader för de rika...vilka bestraffas med avbrutna matcher? Jo, arbetarklubben från Söder...vilka gör det inte? Den rika föreningen från landet klarar sig ständigt undan, då de har direkta förbindelser med pamparna...
Det är än mer talande då arbetarklubben från den andra staden drabbades av myntkastningen häromsistens..vad gör det med lite mynt mot de stackars grönsvarta spelarna..arbetarna ska hållas på mattan och sluta tro att livet är rättvist..att systemet är rättvist...de rika kommer alltid att bestämma agendan och vi andra får vackert vänja oss vid att bli fistfuckade varje gång..

Det är alltså inget att göra något åt..livet på läktaren är en del av övriga livet...arbetarna får alltid ta skiten..får alltid betala "mer" än skatteflyktingarna från andra delar av staden...

Fast vi har något som inte de har...vi har ständig Helg..


Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Vi måste kanske göra revolution?

Postat av: Jerk

hehe..verkar inte bättre :)

2007-10-12 @ 14:01:22
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback